Noem het geen nieuwsbrief
Allereerst noem je jouw nieuwsbrief natuurlijk geen nieuwsbrief. Want mensen zitten niet te wachten op nieuwsbrieven, maar wel op gave tips, mooie aanbiedingen en jouw kennis!
Maak een opzet, standaard template
Om te voorkomen dat je steeds moet bedenken wat je in je nieuwsbrief zet, is het handig om een vaste opzet te maken. Kies 2 of 3 rubrieken die je elke keer terug laat komen. Bijvoorbeeld een blog, je agenda en een aanbieding.
Waar schrijf je over?
Inspiratie is er genoeg, maar als je dan aan je nieuwsbrief wilt beginnen dan weet je het niet meer. Een aantal tips waar je over kunt schrijven, met sommige tips kun je talloze nieuwsbrieven vullen.
- Geef succes tips
- Beantwoord een vraag
- Schrijf over een dag uit jouw leven
- Vertel wie bewonder jij en waarom – natuurlijk met een link naar jouw business
- Stel een vraag aan de lezer
- Doe een aanbieding
- Herschrijf een oude blog
- Schrijf over jouw WHY – waarom doe jij wat je doet
- Maak een instructie/uitleg video over jouw dienst/product
- Bedenk een prijsvraag
- Vertel iets specifieks over jouw product of dienst
- Deel een stappenplan om iets te bereiken
- Deel slimme tips en trucs die jij als ondernemer gebruikt
- Deel een verhaal van je klant
- Vraag lezers om hun mening
- Deel een grappig plaatje of video (wat een link heeft met jouw bedrijf)
- Gebruik andere content/nieuws (met jouw mening)
- Vertel over een aankomende evenement
- Deel je ervaring van een afgelopen evenement (of laat een deelnemer/klant dit doen)
- Vertel iets persoonlijks over jezelf (jouw klant wil jou graag leren kennen)
Waar schrijf jij over? Heb je nog andere tips? Ik hoor het graag!