De laatste tijd ben ik zakelijk gezien wat minder actief op social media. Vooral twitter ben ik een beetje kwijt geraakt. Ik weet niet meer zo goed wat ik zal delen of waar ik op zal reageren. Terwijl ik in 2012 uitgeroepen ben door Elsevier als één van de 60 meest boeiende twitteraars.  Twitter is naar mijn idee op de weg terug, Facebook en Youtube gaan het overnemen.

Dat social media enorm effectief is in het vinden en bereiken van je klanten is mij wel duidelijk. Vandaar ook dat het belangrijk is om regelmatig te vinden zijn op de verschillende social media.

Hier enkele tips over wat te delen op social media:

Biedt waarde

Dè belangrijkste tip van allemaal, denk na of jouw doelgroep op jouw bericht zit te wachten. Is het interessant, grappig of actueel? Teveel professionals delen nog steeds dat ze een kopje koffie (of iets dergelijks) drinken.

Privé en zakelijk

Klanten willen ook weten wie jij als persoon bent, laat dus jezelf zien. Wees echt en oprecht.

Wat lees jij graag?

Bekijk eens welke berichten jij graag leest en welke juist niet.

Deel wat je meemaakt

Situaties, gesprekken, leuke voorvallen of hersenspinsels. Deel gewoon wat je tegenkomt op een dag.

Maak van oud nieuw

Zit je zonder inspiratie, pak eens een oud artikel en herschrijf het. Veel informatie blijft actueel. Of maak van een artikel een video.

Stel een vraag of discussieer

Stel een vraag op social media of ga in op een actuele discussie. Van de antwoorden kun jij weer een artikel maken.

Ga in op actualiteit

Zoek in de krant, internet, tv of radio naar een actueel onderwerp binnen jouw branche en geef je mening. Zoek bijvoorbeeld via google naar nieuws:

https://news.google.nl/

Kijk eens bij andere blogs

Via google kun je heel makkelijk zoeken op een relevant onderwerp en welke blogs hierover zijn geschreven. Hier vind je voldoende inspiratie.

https://www.google.nl/blogsearch?gws_rd=ssl

Wat is jouw tip? REAGEER!