Vanavond in Radar werd aandacht besteed aan verbod op marketing voor ongezonde kindervoeding.
Teken hier de petitie
Kindermarketing: 85% van de kindervoeding is junkfood
Uit onderzoek van foodwatch blijkt dat 85 procent van het kinderaanbod te zoet, te zout of te vet is. De levensmiddelenindustrie heeft afgesproken om geen reclame te maken voor kinderen onder de 7 jaar.
In radar wordt gezegd dat bedrijven zich hier aan houden, maar voor de online reclame is dit niet altijd het geval. De code is zelf gemaakt door de producten, dat schiet dus lekker op.
‘Dat doen we niet, tenzij…’ Daar moet inderdaad naar gekeken worden, loop maar eens door de supermarkt waar alle kinderhelden op de ongezonde snoepwaar staan. Geweldig hoe Antoinette Hertsenberg reageert op deze man, die probeert te vertellen dat het moeilijk is te bepalen welke reclame voor kinderen is. Een plaatje van Dora is niet bestemd voor iemand boven de 12 jaar!
Er is nog veel te veranderen!
Tijd voor actie, dus teken het burgerinitiatief!
Wil je jouw kind met plezier gezond leren eten, bestel het Memoryspel Gezond Tussendoortje