Producten met een overtuigende tekst verkopen meer. Maar hoe schrijf je nou zo’n pakkende tekst, waardoor je werkelijk meer gaat verkopen. Als je rekening houdt met de drie onderstaande tips gaan klanten gegarandeerd sneller bij kopen.
1. What’s in it for me?
Maak een treffende beschrijving van jouw dienst of product. Wat biedt jouw product? Welke behoefte vervult jouw product? Welke probleem lost jouw product op?
Schrijf vanuit de wens van de klant. De klant wil weten wat het hem oplevert als hij jouw product koopt. Gebruik verschillende keren ‘Omdat‘. Laat de klant weten waarom ze jouw product moeten kopen!
2. Gebruik krachtige woorden
Je leest bij producten vaak woorden als; nieuw, best, mooist, gratis, krachtigst, vernieuwend, verbeterd, de lekkerste, ongekend goed, groots, verbazingwekkend, tijdelijk, revolutionair. Deze woorden helpen absoluut bij meer verkoop, maar alleen als je de woorden verstandig gebruikt, niet te vaak en niet te schreeuwerig.
3. Vertel een verhaal / schrijf beeldend
Een verhaal boeit, lezers willen weten hoe het afloopt. Ze zien het verhaal voor zich, maken er een beeld van, waardoor het verhaal ook beter blijft hangen. Zeker als er een emotie in het verhaal zit. Dus schrijf verhalen, vertel over je klanten, over je eigen ervaringen, over je missers en je successen. Zo blijf jij en jouw bedrijf beter hangen in het hoofd van je klant.\
Ik lees graag jouw verhaal! Leuk als je reageert.