Website bouwen en optimaliseren

Ongecategoriseerd
Verlanglijst Delen
Deel cursus
Pagina link
Deel op social media

Over cursus

In deze cursus leer je hoe je een website met WordPress (thema Divi) bouwt en hoe je ervoor zorgt dat je website gevonden wordt? Het maakt niet uit of je nog geen website hebt of dat je jouw website wilt verbeteren. We starten bij het begin. Als als je al een website hebt is het belangrijk te bekijken of de basis klopt.

  • Is jouw website op orde en actueel?
  • Maakt jouw website duidelijk waar het over gaat?
  • Vinden bezoekers wat ze moeten vinden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je hoger in de zoekresultaten komt?

Een nieuwe of verbeterde website, het kan altijd beter. Leer kijken naar je website als bezoeker. Zorg dat jouw website de juiste bezoekers aantrekt. Zorg voor een heldere structuur en opbouw. Maak aantrekkelijke teksten, waardoor direct duidelijk is wat de bezoeker kan vinden. En ontdek hoe je van bezoekers klanten maakt.

Toon meer

Cursus curriculum

Welkom
Wat leuk dat je aan de slag met het bouwen en optimaliseren van je website.

  • Succes met de cursus
    00:00

1. Jouw (eerste) website
Hoe staat het met jouw website? Is deze op orde? Maakt jouw website direct duidelijk wat jij te bieden hebt? Hoe actueel is jouw website? We gaan op onderzoek uit...

  • Jouw (eerste) website
  • WordPress Stap 2: Thema kiezen
  • WordPress Stap 3: Child theme maken
  • WordPress Stap 4: Permalink
  • WordPress Stap 5: Plugins verwijderen
  • WordPress Stap 6: Anti spam plugin instellen
  • WordPress Stap 7: Beveiligingsplugin installeren
  • WordPress Stap 8: SEO plugin installeren
  • WordPress Stap 9: Instellingen – Lezen
  • WordPress Stap 10: Backups
  • WordPress Stap 11: Under Construction plugin
  • WordPress Drie extra tips
  • Opdracht: Als je nog geen website hebt…
  • WordPress Stap 1: Titel en ondertitel

2: De eerste 3 seconden van jouw website
Jouw website is vaak de eerste kennismaking met jou, jouw visitekaartje. De ontvangst op jouw website is dus zeer belangrijk.

  • De eerste 3 seconden van jouw website
  • Opdracht: Jouw website in 3 seconden

3: Pay-off
Weet een bezoeker die op jouw website komt, direct waar jouw website over gaat? Een pay-off helpt hierbij. Een pay-off is een zin die kort en bondig beschrijft waar jouw bedrijf of waar jij voor staat.

  • Pay-off verzinnen
  • Pay-off Quiz
  • Enkele tips voor het maken van een pay-off
  • Opdracht: Maak nu jouw Pay-off

4: Opbouw en structuur van je website
Een website heeft vaak een logische structuur. Bezoekers verwachten vaste elementen om de juiste informatie te vinden. Zorg dus voor een juiste opbouw en structuur voor jouw website.

  • Opbouw en structuur van je website
  • Menuknoppen website
  • Minder tekst
  • Opdracht: Check opbouw en structuur

5: Van bezoeker naar klant
Het is leuk om veel bezoekers op je site te krijgen, maar als ze geen klant worden dan heb je er niet veel aan. In deze les gaan we in op hoe jij van bezoekers klanten maakt.

  • Van bezoeker naar klant
  • De gele banaan
  • Call to action
  • Opdracht: Jouw gele banaan

6: Landingspagina
Een landingspagina is een pagina die gemaakt is met het doel om wat bezoekers klanten te maken. Bezoekers komen via google of via social media op deze pagina terecht en ze kunnen dan vaak maar één actie doen, dus iets bestellen of aanvragen. In deze les leer je hoe jij een goede landingspagina maakt.

  • Landingspagina
  • Opdracht: Landingspagina

7: Laatste check website
De basis van de website is op orde, maar je website is nog niet klaar. In deze les krijg je nog een aantal tips om over na te denken en mee aan de slag te gaan. Je website is eigenlijk nooit af, dus zorg dat alle belangrijke elementen op jouw website staan en zet de verdere acties op je actielijst.

  • Lettertype website
  • Header website
  • Kleurgebruik
  • Leesbaarheid op tablet en smartphone
  • Social media
  • Ervaringen / testimonials / reviews
  • Kruimelpad
  • Zoekmachine marketing
  • Opdracht: Zoekwoorden

8: Actielijst
Tijd om terug te kijken en al je taken af te maken.

  • Actielijst
  • Opdracht Actielijst

9: Afronding
Super goed dat je de lessenreeks hebt afgemaakt. Ben je ook echt aan de slag gegaan met je website? Wat zijn taken die je nog moet doen? Wat wil je eventueel uitbesteden. Zorg dat je nu door pakt en de laatste actiepunt echt aanpakt, zodat je website online kan.

  • Voordat je online gaat