Als je weinig tijd hebt om jouw website bij te houden, zorg dan vooral dat je de eerste 4 punten op orde hebt.

 

Is het binnen 3 seconden helder waar jouw website over gaat?

Bezoekers beslissen binnen 3 seconden of ze blijven of weer gaan. Zorg dus voor een helder en geweldig onthaal! Zorg dat bezoeker in één zin kunnen lezen wat ze bij jou kunnen vinden.

 

Heldere structuur

Veel websites hebben teveel keuzes, als bezoekers niet snel weten waar ze moeten zijn, dan vertrekken ze weer. Zorg dus voor een duidelijke menubalk met goede structuur en weinig keuzes. Zorg dat jij kiest waar de bezoeker heen wordt geleid.

 

Minder is meer (TEKST)

Veel websites bevatten (nog steeds) teveel tekst. Zorg voor korte, heldere zinnen en gebruik koppen. Bezoekers scannen in plaats van lezen. Als bezoekers jouw website interessant vinden, dan klikken ze wel verder naar pagina’s met meer tekst.

 

De gele banaan

De gele banaan is het element op je homepage waar jij wilt dat de bezoekers naar toe getrokken worden. Jouw weggever; denk aan een

GRATIS e-book, videocursus, kennismakingsgesprek oid.

 

Is jouw website Responsive?

Of addaptive – het scherm past zich aan op de verschillende divices. Responsive website design heeft de focus op design en adaptive website design heeft meer de focus op content.

 

Ben je vindbaar?

Let op zoekwoorden, waar wil je op gevonden worden. Bedenk welke zin mensen intikken als ze op zoek zijn naar jouw aanbod. Maak van deze zin een blog of een pagina.

 

Deelbaarheid

Hoe deelbaar is jouw content? Foto’s en video’s worden meer geliked en gedeeld. Denk ook aan humor, iets nieuws. Maar ook berichten die veel gedeeld/geliked worden, kun je delen. Zorg wel dat ze bij je visie passen.

 

Uiterlijk van je website – wil je dit uitstralen?

Vraag eens aan mensen waar ze aan denken bij het zien van jouw website. Welke sfeer straalt je website uit, zakelijk of informeel? Kijk ook eens naar kleurgebruik en de betekenis van kleuren. Bedenk of jouw website bij jou en je visie past.

 

Richt je op het probleem van de bezoeker

Mensen zijn eerder geneigd geld te betalen om hun probleem op te lossen, dan om extra plezier oid te verkrijgen. Dus laat de bezoeker zien welk probleem jij oplost.

 

Maak verbinding met de bezoeker

Wat wil je als eerste van je bezoeker? Inderdaad het emailadres! Want dan kun je in verbinding blijven.

 

Geef waarde weg

Zorg dat jouw website waardevol is voor de bezoeker, dit doe je door waarde weg te geven. Bijvoorbeeld met de gele banaan, maar ook met goede artikelen, video’s, tips en dergelijke. Zet jezelf als expert neer.

 

Nog meer tips? Reageer!